Lawsuit claims Fox News and Trump supporter created fake story about killing of DNC staffer Seth Rich

Rod Wheeler

A longtime Fox News commentator has sued the network, claiming it used him to deflect attention from investigations about the Trump campaign’s ties with the Russian government by publishing a “fake news” story about the death of former Democratic National Committee staffer Seth Rich

Rod Wheeler, who says he has worked as a contributor for Fox News since 2002, claims in the suit that Fox News reporter Malia Zimmerman fabricated quotes from Wheeler with the “knowledge and support” of Ed Butowsky, a wealthy Dallas investor and supporter of President Donald Trump. The lawsuit, which was obtained by Business Insider, also claims that the story garnered the “full … attention of the White House,” including Trump.

Rich, whose July 2016 murder remains under investigation, became the target of numerous right-wing conspiracy theories surrounding his death. In a now-retracted May 16 article, the quotes attributed to Wheeler suggested that Rich had communicated with WikiLeaks prior to his death

In the lawsuit, Wheeler claims that Butowsky sent him a text message telling him that Trump had “just read the article” and “wants [it] out immediately.” The lawsuit included a photo of what Wheeler says is the text message.

Text Messages

Wheeler claims Butowsky also left him a voicemail that said: “A couple minutes ago I got a note that we have the full, uh, attention of the White House, on this. And, tomorrow, let’s close this deal, whatever we’ve got to do. But you can feel free to say that the White House is onto this now.”

Less than 36 hours later, the article was published. Wheeler claims it included two quotes incorrectly attributed to him:

False Wheeler Quote

“Mr. Wheeler was subsequently forced to correct the false record and, as a result, lost all credibility in the eyes of the public. Mr. Wheeler has suffered irreparable damage to his reputation and his career will likely never recover,” the lawsuit says.

Jay Wallace, the president of news at Fox News, told NPR, which first reported the lawsuit, that there was no “concrete evidence” that Robinson misquoted Wheeler.

Fox News didn’t immediately respond to further requests for comment.

SEE ALSO: A 27-year-old DNC staffer was shot and killed in DC — and his mysterious death has led to conspiracy theories

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: Trump’s history with WWE explains a lot about his persona

Lawsuit claims Fox News and Trump supporter created fake story about killing of DNC staffer Seth Rich syndicated from https://lawpallc.wordpress.com

Advertisements

Author: Tristan Fox

I love to spend my weekends roaming around my neighborhood with my bike. I am into promoting online websites related to lawsuits, law tips and lawfirms. In this way I am aiding them in pushing their contents in gaining more leverage for the power of internet for local lawfirms in and around my area.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s